Kamarai tagjaink és szombathelyi mérnöki iroda szakmai elismerése

2018 január 11.

Az elmúlt év végén két kamarai tagunk, Horváth Gyula Vladimir és Mayer Ferenc valamint egy szombathelyi mérnöki iroda, a SOLVEX Kft. kapott rangos szakmai elismerést.

Szombathely Szent Márton napi ünnepségén Szombathely Megyei Város Önkormányzata által alapított díjak közül Brenner-díjat Horváth Gyula Vladimír, Gothard Jenő-díjat Mayer Ferenc tagtársaink vették át.

A szombathelyi székhelyű SOLVEX Kft. a „Komárom és Almásfüzitő árvízvédelmi öblözet árvízvédelmi biztonságának javítása” elnevezésű létesítmény tervezéséért „Környezetvédelmi és Vízügyi létesítmény kategóriában Építőipari Nívódíj Elismerő Oklevélben részesült. A szakmai díjat Déri Lajos, a mérnöki iroda ügyvezetője vette át az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége évzáró ünnepségén.

BRENNER-DÍJ

"Brenner-díj" adományozható annak a személynek, aki a gazdaság és a városüzemeltetés területén kiemelkedő szakmai munkát végzett. A díjat évente egy személy kaphatja.

A díjat 2017-ben Horváth Gyula Vladimír kapta.

Horváth Gyula Vladimír a Vas Megyei Tanácsi Építőipari Vállalat villanyszerelő építésvezetőségén kezdett dolgozni gyakornokként. Munkahelyén 1974 és 1979 között művezetőként kivitelezői tevékenységet folytatott, és részt vett a Vas megyei lakásépítési programok, többek között a Joskar-Ola lakótelep, valamint a szombathelyi belvárosi rekonstrukció beruházásaiban. Munkahelyén 1979-től technológusi munkakörben folytatta szakmai előmenetelét.

Tervezői tevékenységét 1983-ban kezdte el először vállalati kereteken belül, majd 1988-tól magántervezőként is.

1989-ben a SZÖVTERV szombathelyi irodájába került villamos tervezői beosztásba, ahol 1997 szeptemberéig dolgozott vezető tervezőként.

Ekkor került az ÉDÁSZ Rt. tervezői és beruházói csoportjához. Ott először tervezőként, majd műszaki ellenőrként dolgozott. A társaság átalakulása után az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató ZRt. Szombathelyi Műszaki Szolgáltató Központ mérnökeként dolgozott 2007. január 1-jei nyugdíjazásáig.

Azóta is aktívan dolgozik, részben magántervezőként. Kedvelt szakterülete a világítástechnika. A millennium évében kb. 50 templom és emlékmű díszkivilágításának tervezésében vett részt. Ezek közül Szombathelyen a Megyeháza és a Szent Márton-szobor díszkivilágításának tervezése emelhető ki.

További fontosabb, a megyeszékhelyen végzett tervezési munkái közé tartoznak gyalogátkelőhelyek funkcionális világítása, a Mindszenty tér és a Szent Márton templom előtti tér energiaellátása és közvilágítása, a Berzsenyi tér (Hollán Ernő úttól a Petőfi S. utcáig) teljes energia és közvilágítása, a Szalézi és Don Bosco templomok díszvilágítása.

Műszaki ellenőrzések: a Csónakázó tó és környéke, a Savaria Múzeum, az Iseum, Uszoda, óvodák, az AGORA – Művelődési és Sportház felújítása, a Markusovszky Egyetemi Oktatókórház új belgyógyászati tömb és az új Haladás Sportkomplexum villamosmunkái.

A megye és a város közéletében is aktívan tevékenykedik, a Vas megyei Röplabda Szövetségnek 10 évig volt főtitkára, jelenleg a Szombathelyi Horvátok Egyesületének titkára.

 

GOTHARD JENŐ-DÍJ

"Gothard Jenő-díj" adományozható annak a személynek, aki a gazdaságkutatás, környezetvédelem, valamint a műszaki fejlesztés területén kiemelkedő szakmai munkát végzett. A díjat évente egy személy kaphatja.

A díjat 2017-ben Mayer Ferenc kapta.

1964-1979 között a MÁV Szombathelyi Pályafenntartási Főnökségén először mint technikus, később mint főpályamester, végül mint műszaki főcsoportvezető dolgozott.

1979-től 2003-ig a MÁV Szombathelyi Igazgatóságának munkatársa. Műszaki és beruházási területen osztályvezetőként, majd a MÁV Beruházási Szakigazgatóságon igazgatóhelyettesként tevékenykedett. 2003-2005-ig a MÁV Szombathelyi Területi Képviselet Igazgatója volt.

Részt vett a Szombathely–Kőszeg vasútvonal, az Ajka–Veszprém vasútvonal, Veszprém állomás, Szombathely vasútállomás, Pápa vasútállomás és a Győr–Pápa vasútvonal átépítésében.

Az 1997 és 2003 között megvalósult új magyar-szlovén vasútvonal építésében is fontos szerepet vállalt. Területi képviselet igazgatójaként feladatai közé tartozott a MÁV térségi, rövid-, közép- és hosszú távú fejlesztési terveinek készítése, folyamatainak irányítása, az adott régió közlekedéspolitikájában meghatározott projektek előkészítése, menedzselése, a vasúti szakági üzemeltetési feladatok összehangolása, a regionális, önkormányzati és MÁV fejlesztési javaslatok, érdekek egyeztetése, képviselete.

2008-tól részt vett a Sopron–Szombathely és Szombathely–Szentgotthárd Oh. vonalak teljes rekonstrukciójában, elektronikus biztosítóberendezés, vasútvillamosítás, műtárgyak építési munkálataiban. 2012-től a Vasút-Híd-Út Kft. keretében foglalkozik EU-finanszírozású beruházási munkák mérnöki feladataival, többek között a Porpác–Hegyeshalom vasútvonal villamosításával, kormányablakok építésével.

2015-től a Haladás Sportcentrum beruházási munkánál a Haladás Labdarugó Kft. és a HVSE részéről megbízási szerződés keretében látja el a beruházási tanácsadói feladatokat.

Mayer Ferenc társadalmi feladatokat is vállalt. 25 éven keresztül 2005-ig a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) Vas Megyei titkára, 3 évig a megyei szervezet elnöke, a KTE Örökös Tagja. A Vas Megyei Mérnök Kamara elnökségi tagja 2002-től 2010-ig. 1995 és 2005 között pedig a Haladás Vasutas Sportegyesület elnöke volt.

 

A 2017. ÉVI ÉPÍTŐIPARI NÍVÓDÍJ PÁLYÁZAT EREDMÉNYE A KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS VÍZÜGYI LÉTESÍTMÉNY KATEGÓRIÁBAN

Komárom, Almásfüzitő Árvízvédelmi Öblözet Árvízvédelmi Biztonságának Javítása

Építtető: Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (Győr)

Tervező: SOLVEX Környezet- és Vízgazdálkodási Tervező és Kivitelező Kft. (Szombathely)

Generálkivitelezők: HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft.                                                  

                                  Szabadics Közmű- és Mélyépítő Kft.

                                  KÖTIVIÉP’B Kft.

Lebonyolítók:     Országos Vízügyi és Beruházási Mérnöki Konzulens és Tervező Kft.

                             FŐBER Nemzetközi Ingatlanfejlesztő És Mérnök Zrt.

                             UTIBER Közúti Beruházó Kft.

Alvállalkozó: Geologistic Kft.(Budapest)

Alvállalkozó: AQUA Consult Hungary Kft.(Zalakaros)

A Komárom-Almásfüzitői árvízvédelmi fővédvonal fejlesztés a Széchenyi Terv keretében valósult meg, mely 14,3 km hosszú, 30 km2 nagyságrendű területet foglal magába Komárom, Almásfüzitő, Dunaalmás, Mocsa, Naszály közigazgatási területére kiterjedően. A fejlesztés előtt elöntéssel fenyegetett volt Komárom belterületének jelentős része valamint Almásfüzitő belterületének teljes egésze összesen 28 282 lakossal. A korábbi árvizek tapasztalatai egyértelműen bebizonyították a projekt szükségességét, melyet a 2013-as rendkívüli árvíz is megerősített. Az árvízvédelmi fővonalon adekvát műszaki megoldásokat sikerült alkalmazni. A projekt legnagyobb eredménye, hogy 4 km hosszon kiváltja a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal pályaszakaszát, ami eddig az árvízvédelmi vonal része volt. Összességében a várható árvíz védekezési költségek a korábbiak töredékére csökkennek, miközben biztosították a felszínre került római kori Brigetio építészet emlékeinek régészeti feltárását és a leletek mentését valamint figyelmet fordítottak az ökoszisztémára, a vizes élőhely rehabilitációjára is. És ami a legfontosabb, a lakosság árvízvédelmi biztonsága jelentősen megnőtt.

Források:

http://www.szombathely.hu/onkormanyzat/onkormanyzati-hirek/dr-puskas-tivadar/szent-marton-napi-dijatado-gala.11777/

http://www.mesterdij.hu/

Kapcsolódó galéria